HOP 15, 2023, č. 2

[2023/2] Historická gramotnost jako nový rámec historického vzdělávání

Vědecký redaktor čísla: Jaroslav Pinkas

  • Editorial

  • I. Studie

  • Miroslav Jireček
  • Proměny výuky dějepisu pohledem analýzy školních vzdělávacích programů
  • Julie Janková
  • Kritéria kvality učebních úloh v učebnicích dějepisu
  • Vojtěch Ripka – Pavla Sýkorová
  • Epistemická přesvědčení v dějepise
  • Jaroslav Najbert
  • Facebook a dějepis. Potenciál profesních komunit na sociální síti pro podporu inovativní výuky dějepisu
  • Marek Fapšo
  • Kdyby nezabili Heydricha aneb kontrafaktuální dějiny ve školním dějepise
  • Dagmar Erbenová
  • Muzeum se představuje. Příspěvek k otázce využití artefaktů ze zaniklých stranických muzeí nejen ve výuce
  • II. Materiály

  • Pavel Martinovský
  • Pokud změníme pojetí výuky dějepisu, neměli bychom změnit i formy hodnocení?
  • Jaroslav Pinkas
  • Anketa: Co pro vás znamená badatelská výuka v dějepise?
  • III. Recenze, anotace, zprávy

  • Štěpán Rybák
  • Jaroslav ŘÍČAN — Vilém ZÁBRANSKÝ — Ondřej PEŠOUT — Václav JINDRÁČEK — Josef MÄRC — Miloš MAKOVSKÝ — Dagmar MYŠÁKOVÁ, Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce „dlouhého“ 16. století, Ústí nad Labem 2021
  • Kamil Činátl
  • Kam jsme postoupili? Další metodika památkové edukace Jakub JAREŠ — Petr HUDEC — Kateřina DRYÁKOVÁ — Nikola KASSL (edd.), Postupme si dále! I–III, Praha 2022
  • Markéta Kupcová
  • Na průsečíku public history a digital humanities Mark TEBEAU — Serge NOIRET — Gerben ZAAGSMA (edd.), Handbook of Digital Public History, Boston 2022
  • Kristýna Bernardová – Pavla Sýkorová – Vojtěch Hájek
  • 12. sjezd českých historiků. Profesní setkání historiček a historiků České republiky, Ústí nad Labem, 20.–22. září 2022
  • Adéla Burketová – Tereza Dvořáková – Tereza Hálová – Jana Lisztwanová – Zuzana Macháčová – Adam Šebek
  • Propojení dějin a umění na konferenci Dějiny ve veřejném prostoru, Centrum současného umění DOX Praha, 20.–21. října 2022

  • Seznam zkratek
  • Obecné pokyny pro autory