[2023/2] Historická gramotnost jako nový rámec historického vzdělávání
Vědecký redaktor čísla: Jaroslav Pinkas
Editorial
I. Studie
Miroslav Jireček
Proměny výuky dějepisu pohledem analýzy školních vzdělávacích programů
Julie Janková
Kritéria kvality učebních úloh v učebnicích dějepisu
Vojtěch Ripka – Pavla Sýkorová
Epistemická přesvědčení v dějepise
Jaroslav Najbert
Facebook a dějepis. Potenciál profesních komunit na sociální síti pro podporu inovativní výuky dějepisu
Marek Fapšo
Kdyby nezabili Heydricha aneb kontrafaktuální dějiny ve školním dějepise
Dagmar Erbenová
Muzeum se představuje. Příspěvek k otázce využití artefaktů ze zaniklých stranických muzeí nejen ve výuce
II. Materiály
Pavel Martinovský
Pokud změníme pojetí výuky dějepisu, neměli bychom změnit i formy hodnocení?
Jaroslav Pinkas
Anketa: Co pro vás znamená badatelská výuka v dějepise?
III. Recenze, anotace, zprávy
Štěpán Rybák
Jaroslav ŘÍČAN — Vilém ZÁBRANSKÝ — Ondřej PEŠOUT — Václav JINDRÁČEK — Josef MÄRC — Miloš MAKOVSKÝ — Dagmar MYŠÁKOVÁ, Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce „dlouhého“ 16. století, Ústí nad Labem 2021
Kamil Činátl
Kam jsme postoupili? Další metodika památkové edukace Jakub JAREŠ — Petr HUDEC — Kateřina DRYÁKOVÁ — Nikola KASSL (edd.), Postupme si dále! I–III, Praha 2022
Markéta Kupcová
Na průsečíku public history a digital humanities Mark TEBEAU — Serge NOIRET — Gerben ZAAGSMA (edd.), Handbook of Digital Public History, Boston 2022
Kristýna Bernardová – Pavla Sýkorová – Vojtěch Hájek
12. sjezd českých historiků. Profesní setkání historiček a historiků České republiky, Ústí nad Labem, 20.–22. září 2022
Adéla Burketová – Tereza Dvořáková – Tereza Hálová – Jana Lisztwanová – Zuzana Macháčová – Adam Šebek
Propojení dějin a umění na konferenci Dějiny ve veřejném prostoru, Centrum současného umění DOX Praha, 20.–21. října 2022
Seznam zkratek
Obecné pokyny pro autory