HOP 13, 2021, č. 2

[2021/2] Historické vzdělávání v éře nových médií

Vědecký redaktor čísla: Kamil Činátl

  • Editorial

  • I. Studie

  • Jan Kremer
  • Historická herní studia: Nástin badatelského pole
  • Bohumil Melichar – Čeněk Pýcha
  • Didaktické mapování socialistické paměti
  • Kamil Činátl – Jaroslav Najbert – Vojtěch Ripka
  • Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
  • Filip Liška
  • Pravá ruka neví, co dělá levá: technologické a metodologické proměny orální historie
  • Pavlína Vogelová
  • Zlínská experimentální laboratoř školního filmu Jaroslava Novotného v letech 1932–1939 aneb Kapitola z historie pohyblivých obrazů ve školní výuce
  • Jaroslav Pinkas
  • Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
  • Marek Fapšo
  • Dokolečka dokola. Cyklický model výuky dějepisu pro základní školy
  • II. Recenze, zprávy

  • Michal Sklenář
  • Jaroslav CUHRA — Marie ČERNÁ — Markéta DEVÁTÁ — Tomáš HERMANN — Pavlína KOUROVÁ, Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948–1989, Praha 2020
  • Václav Sixta
  • Steffi DE JONG, The Witness as Object: Video Testimony in Memorial Museums, New York — Oxford 2020
  • Kateřina Sixtová
  • Quassim CASSAM, Konspirační teorie, Praha 2020
  • Martin Hakl
  • Jaroslav NAJBERT — Stanislav PALATKA, Expedice Podyjí. Devět mlýnů a Podmolí: Náměty na badatelské aktivity pro žáky základních a středních škol, Praha — Znojmo 2017
  • Kristina Kupková – Filip Liška – Viktor Šimek – Ondřej Peleška – Adéla Čermáková – Zdislava Pilařová – Jitka Černá
  • Dějiny ve veřejném prostoru II. Vystavování minulosti (online, 22. října — 11. prosince 2020)

  • Seznam zkratek
  • Obecné pokyny pro autory