HOP 13, 2021, č. 2
[2021/2] Historické vzdělávání v éře nových médií
Vědecký redaktor čísla:
Kamil Činátl
Editorial
I. Studie
Jan Kremer
Historická herní studia: Nástin badatelského pole
Bohumil Melichar – Čeněk Pýcha
Didaktické mapování socialistické paměti
Kamil Činátl – Jaroslav Najbert – Vojtěch Ripka
Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
Filip Liška
Pravá ruka neví, co dělá levá: technologické a metodologické proměny orální historie
Pavlína Vogelová
Zlínská experimentální laboratoř školního filmu Jaroslava Novotného v letech 1932–1939 aneb Kapitola z historie pohyblivých obrazů ve školní výuce
Jaroslav Pinkas
Učitelé dějepisu a badatelská výuka na příkladu testování učebnice dějepisu pro 9. ročník ZŠ
Marek Fapšo
Dokolečka dokola. Cyklický model výuky dějepisu pro základní školy
II. Recenze, zprávy
Michal Sklenář
Jaroslav CUHRA — Marie ČERNÁ — Markéta DEVÁTÁ — Tomáš HERMANN — Pavlína KOUROVÁ, Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948–1989, Praha 2020
Václav Sixta
Steffi DE JONG, The Witness as Object: Video Testimony in Memorial Museums, New York — Oxford 2020
Kateřina Sixtová
Quassim CASSAM, Konspirační teorie, Praha 2020
Martin Hakl
Jaroslav NAJBERT — Stanislav PALATKA, Expedice Podyjí. Devět mlýnů a Podmolí: Náměty na badatelské aktivity pro žáky základních a středních škol, Praha — Znojmo 2017
Kristina Kupková – Filip Liška – Viktor Šimek – Ondřej Peleška – Adéla Čermáková – Zdislava Pilařová – Jitka Černá
Dějiny ve veřejném prostoru II. Vystavování minulosti (online, 22. října — 11. prosince 2020)
Seznam zkratek
Obecné pokyny pro autory
Věda a výzkum
Historie – Otázky – Problémy
Záměr a program časopisu
Výzvy k publikování
Redakční rada
Archiv čísel
HOP 1, 2009, č. 1
HOP 1, 2009, č. 2
HOP 2, 2010, č. 1
HOP 2, 2010, č. 2
HOP 3, 2011, č. 1
HOP 3, 2011, č. 2
HOP 4, 2012, č. 1
HOP 4, 2012, č. 2
HOP 5, 2013, č. 1
HOP 5, 2013, č. 2
HOP 6, 2014, č. 1
HOP 6, 2014, č. 2
HOP 7, 2015, č. 1
HOP 7, 2015, č. 2
HOP 8, 2016, č. 1
HOP 8, 2016, č. 2
HOP 9, 2017, č. 1
HOP 9, 2017, č. 2
HOP 10, 2018, č. 1
HOP 10, 2018, č. 2
HOP 11, 2019, č. 1
HOP 11, 2019, č. 2
HOP 12, 2020, č. 1
HOP 12, 2020, č. 2
HOP 13, 2021, č. 1
HOP 13, 2021, č. 2
HOP 14, 2022, č. 1
HOP 14, 2022, č. 2
HOP 15, 2023, č. 1
HOP 15, 2023, č. 2
Profesní a etická pravidla publikování v časopisu
Obecné pokyny pro autory příspěvků
Projekty a granty
Probíhající
Ukončené
Publikace
Studentská věda
Úvod
>
Věda a výzkum
>
Historie – Otázky – Problémy
>
Archiv čísel
>
HOP 13, 2021, č. 2
Menu
Primární navigace
Homepage
O ústavu
Charakteristika
Oddělení
Oddělení starších dějin
Oddělení moderních a soudobých dějin
Oddělení didaktiky, teorie a metodologie historické vědy
Vedení ústavu a kontakt
Koncepce rozvoje 2022–2025
Lidé
Akademičtí pracovníci
Beneš, Zdeněk
Bobková, Lenka
Čechurová, Jana
Činátl, Kamil
Fapšo, Marek
Hausenblasová, Jaroslava
Hlavačka, Milan
Izdný, Jakub
Michela, Miroslav
Nejedlý, Martin
Pokorná, Magdalena
Randák, Jan
Rychlík, Jan
Šedivý, Ivan
Stehlík, Michal
Svátek, Jaroslav
Tinková, Daniela
Zdichynec, Jan
Zilynská, Blanka
Vědečtí, výzkumní, emeritní a afiliovaní pracovníci
Externisté
Doktorandi ústavu
Ekrt, Tomáš
Kasíková, Jana
Kozler, David
Pácha, Martin
Skořepa, Václav
Smrček, David
Švarná, Eliška
Vokurka, Michal
Mediální výstupy
Studium
Studijní obory
Muzejní studia
Rozvrh
Konzultační hodiny
Závěrečné práce a zkoušky
Rigorózní zkouška
Doktorské studium
Univerzita třetího věku
Studijní materiály
Věda a výzkum
Cooperatio
Projekty a granty
Probíhající
Ukončené
Historie – Otázky – Problémy
Publikace
Konference
Studentská věda
Uchazeč
Obecné podmínky přijímacího řízení
Přijímací zkoušky pro AR 2024/2025
Elektronická přihláška
Průběh přijímacího řízení
Doporučená literatura k přijímací zkoušce pro bakalářský studijní program Historie
Přípravný kurz ke studiu
Charakteristika oboru studia
Profil absolventa
Studium v zahraničí
Obecné informace
Erasmus+
Jazyky
Čeština
ff.cuni.cz
Rychlé odkazy
Facebook ÚČD
Facebook FFabula
Intranet FF UK
Eshop FF UK
OBD
SIS